Wednesday, May 15, 2013

Karpet Merah Berduri


Salam! :)

Heheh. Cam seram seram je mesej ni kan?
Sebenarnya bukanlah nak kata jalan mujahadah ni teruk gila. Cuma nak ajak kawan-kawan sama-sama fikir yang kadang-kadang kita kena toleh balik ke masa silam sekali-sekala. 

Kita pernah korbankan macam2 dan bergelut dgn pelbagai keadaan utk selamatkan iman kita suatu masa dulu, jadi waktu kita perlu jalan sikit lagi ke depan (mungkin dengan ujian yg sedikit berat), takkanlah kita nak stop camtu je. Kalo tak cam sia-sia je apa yang dah pernah kita usahakan. Habiskan jalan. Waktu kat matrix atau IPT, boleh je kita korbankan masa dan kepentingan peribadi demi dakwah, jadi teruslah sambung lagi sampai akhir hayat. Takkan sebab cuti beberapa bulan je dah lembik. Kuatlah sikit.

"Seorang mukmin yang kuat itu lebih dicintai Allah berbanding mukmin yang lemah"

Hanya keimanan & ketaqwaan yang boleh membuatkan seseorang itu mulia. Mari jalan atas karpet merah (yang berduri. ngee..)

Peace. thanx to jieda ats ayatmu yang telah berjaya menggeletek mindaku ini. hehe.

7 comments:

  1. :) Suka ayat dkt gmbr tu. Penuh makna tersirat..

    ReplyDelete
  2. penuh bermakan. thanks for the sharing~ :)

    ReplyDelete
  3. uuuu haibatlah cik jieda berjaya menggeletek hati cik freshie heheh :P

    ReplyDelete
  4. apekah cik freshie ni susah digeletek wahai fatimah? :p

    ReplyDelete