Thursday, August 23, 2012

Lukisan tulus

Saya ade sedikit pengumuman picisan. Pada yang terasa gian nak melukis dan nak menyumbang sesuatu buat manfaat umat, marilah sertai kami di Tulusly[dot]com :). Oekaki board lagi kali inii.. jom2. 1 hari 1 lukisan. 1 tahun 365 lukisan. 60 tahun?

"bila hati dipenuhi cinta, badan menjadi sangat ringan untuk berbuat sesuatu"
sedikit lukisan
tulus daripadaku buat kalian semua.. :)

"be strong yep"
Merindui seorang sahabat, tak bererti harus berada di sisinya setiap masa. Dirinya memang sudah sedia hadir dalam setiap ingatan dan doa. Dalam bicara kata dan perbuatan. Di jannah nanti tempat perjumpaan abadi.. 
Bergembiralah dengan Al-Quran dan As-Sunnah. Setiap masa berbuat baik pada manusia. Setiap masa mempraktikkan ajaran Al-Quran dan sunnah. :)

"Mana kasih sayang dalam hati kita? Mana dan mana ya..? Cukupkah mulut lancar berbicara dalil dan hadis namun hati gersang sekali dari sifat kasih dan sayang sesama manusia.. Ayuh kita suburkan kembali.."

"Orang tak beragama terpedaya dengan harta keseronokan dunia. Orang beragama pula terpedaya dengan tuduh labuh, jubah dan serbannya.. Kita kan hanya hamba Allah.. bukan golongan elit eksklusif yang harus bermegah dengan kelompoknya.."

4 comments:

  1. tgk+baca+selami pic 1 dan 2 membuatkan hati sedikit terubat..tq freshie..

    dah lama mencari jwpn tp Allah hadirkan dlm karyamu!!

    teman yang baik x semestinya disisi tapi sehrusnya berada dalam ingatan doa temannya..i get it!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah syukur pd Allah.. siapakah gerangan sahabatmu itu. Cewah.. walau apa pun semoga terus berbahagia dgn merasakan bahawa kasih sayang Allah itu ada di mana-mana..

    ReplyDelete
  3. warnakanlah... yg lelaki dgn anak pOkok tu~

    ReplyDelete