Monday, December 19, 2011

Buat apa kumpul buih?

"Kita bukan nak mengumpul buih-buih. Nampak macam ramai, macam hebat..ribu-ribuan pengikut. Tapi, ramai pun nak buat apa? Penumpang semata..Yang kita nakkan adalah penyumbang. Orang-orang yang menumpang hanya suka untuk menghisap kebaikan-kebaikan yang ada pada dakwah. Tapi bila dalam hal menyumbang dan berbuat, tak mahu. Bila diminta berkorban, macam buih. Meletup, pup! pup! pup!"

Yaa..saya kembali lagi ngan contengan baru. ^__^ Pengumuman! Oekaki dah kembali! Terima kasih atas usaha rusydee artz, saya menjadi semangat balik melukis di online board.

Follower yang ramai takkan pernah mengacau hati kita harapnya. Asalnya akan tersenyum bahagia bila melihat ramai yang tertarik kepada dakwah. Berbunga-bunga kot hati ni. Tapi pastu, akan terbayang-bayang selalu kisah Perang Hunain yang berjumlah banyak itu. Walau pun banyak, kemudian bila digempur musuh, banyak yang lari lintang-pukang. Maka, jumlah yang ramai takkan sekali-kali kita kejar dan bangga-banggakan. Antara buih dan logam, aku mahu cari logam. Yoshh..!

6 comments:

  1. right! kadang-kadang kawan yg ramai pun tapi yg mana true friends kita, yang mana yang support kita secara ikhlas sebenarnya

    ReplyDelete
  2. ohh Mz Aisya melihat dari perspektif kawan. hebat2

    ReplyDelete
  3. nape la ana xperasan blog nie before this..kak ummu x gtau pun..hr ni baru ana tahu yg akak wat komik UNTUKMU..lps nia ana nk promote komik tu kt PALAM boleh??nk fotostat byk2..mgkin diorg lbh suka baca komik dr dengar ceramah..ana nk jd penyumbang juga..insyaALLAH..|^0^|//

    ReplyDelete
  4. o ooo... sapekah gerangannye ini? hehe. dah terkantoi. boleh je nk kasi kat kawan2. (^^)v

    ReplyDelete
  5. lukisan yg sering bercerita :)

    ReplyDelete